ПЦДОН

Начало Проповеди
Проповеди
Благовещение. Бог може да дойде и в нашия живот Е-мейл
Оценка на читателите: / 7
Слаба статияОтлична статия 
Написано от архим. Варнава Янку   
Събота, 24 Март 2018 20:51
Благовещение

Света Богородица приела благата вест, че ще стане стълба, по която Бог ще слезе на земята и всички ще съучастваме в тази радост, защото чрез нея всеки може да благовести това обещание и очакване на Бога. Всеки един може да стане богородец, да приеме тази блага вест за присъствието на Бога в живота му. Следователно ние празнуваме не просто едно историческо събитие, а едно екзистенциално, духовно събитие, че всички имаме благата вест, благото обещание, че Бог може да дойде в живота ни, Бог да стане видим в живота ни и да намерим нашето реално съдържание. Следователно същността в отговора на въпроса "кой е християнинът и какво е духовният живот?" е тази - да живеем с очакване на Бога, Благовещението да стане състояние на живот, наше убеждение, че всички имаме това благо обещание, че можем да се осветим, да се съединим с Бога, и Бог да се открие в живота ни.

продължава>
 
Стълбата на Божественото изкачване Е-мейл
Оценка на читателите: / 3
Слаба статияОтлична статия 
Написано от прот. Александър Лашков   
Неделя, 18 Март 2018 14:43
Лествицата

IV-та Неделя на Великия пост - на св. Йоан Лествичник

Най-верният и сигурен път за постигане на истинска духовност е намерен и очертан от православното монашество. Изхождайки от виждането, че християнството е не толкова теория, колкото начин на живот, монасите отдават предимство на религиозния опит, разбрали – също от опит, – че до Бога ни приближават не само богословстването и философстването, но чистият и праведен живот; не само разсъжденията и търсенията на разума, а добрите дела, белязани от искрена любов.

продължава>
 
Неделя Кръстопоклонна Е-мейл
Оценка на читателите: / 25
Слаба статияОтлична статия 
Написано от протопр. Александър Шмеман   
Неделя, 11 Март 2018 10:37

snamibogВ събота на третата седмица на Великия Пост, от незапомнени времена по средата на църквата се изнася кръст и цялата следваща четвърта седмица се нарича Кръстопоклонна. Ние знаем, че Великият пост е подготовка за Страстната седмица, когато Църквата възпоменава страданията, разпятието и кръстната смърт на Иисус Христос. По такъв начин изнасянето на кръста ни напомня за целта на нашия собствен усилен, вглъбен религиозен живот в тези великопостни дни. Във връзка с това е уместно да си спомним за мястото на кръста, този най-важен, най-висш символ в християнската вяра.

продължава>
 
Св. Григорий Палама (II неделя на Великия пост) Е-мейл
Оценка на читателите: / 9
Слаба статияОтлична статия 
Написано от прот. Александър Лашков   
Събота, 03 Март 2018 21:46

st grigorii palamasКакто Единородният Син Божи ни яви Самия Него, Който по същност е невидим, а по енергия и благодат е видим и то в най-голяма степен за тези, които са боговидци… Св. Григорий Палама

Огромно и неизброимо е сияйното множество на светите Бо­жии угодници. Според многообразието на подвизите им те са обо­собени в девет чина (групи): пророци, апостоли, светители, препо­добни, мъченици, изповедници и пр. Но ние бихме могли да ги раз­делим, разбира се съвсем условно, и по друг признак.

продължава>
 
Тържеството на Православието Е-мейл
Оценка на читателите: / 6
Слаба статияОтлична статия 
Написано от митр. Антоний Сурожки   
Неделя, 25 Февруари 2018 05:59
дядо АнтонийПървата неделя от поста e неделя на тържеството на Православието. Това празнуване е свързано със спомена за победата на Вселенската Църква над иконоборческата ерес (през VІІІ век). Но празникът има и по-широк смисъл, който напомня за деянията на Седемте вселенски събора, отстояли евангелското Откровение. Всички големи ереси на Изтока са посягали на самата същност на Откровението – учението за Богочовечеството на Христа. Забранявайки изобразяването на Богочовека, иконоборците всъщност се отказват от вярата в истинността на Въплъщението.

На Седмия Вселенски събор бил провъзгласен догматът за иконопочитанието, който ни казва, че когато е станал човек, Бог е станал изобразим, че със Своето въплъщение невидимият и непостижим Господ е получил човешки лик, и че Божият лик може да бъде запечатан в линии и цветове – не като портрет, а като вътрешен и тайнствен образ Божи, познат и преживян от земната Църква.
продължава>
 
<< Начало < Предишна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следваща > Край >>

Страница 6 от 43

Флуида ООД

© 2009-2018. Храм Свети цар Борис Варна. Всички права запазени.
Цялостно или частично възпроизвеждане на материали от сайта е разрешено единствено при коректно цитиране на източника, авторите и преводачите. Задължително е при използване на материали от този сайт в електронни издания да се поставя хиперлинк към оригиналната статия в sveticarboris.net. Благодарим за разбирането.