Варненска и Великопреславска св. митрополия

Флуида ООД

Направете дарение, подкрепете дейностите ни:

Търсене в сайта

10.jpg

Популярни автори

ПЦДОН

Начало Беседи
Беседи
Кръста. Какво означава той? Е-мейл
Оценка на читателите: / 9
Слаба статияОтлична статия 
Написано от архим. Варнава Янку   
Сряда, 13 Септември 2017 18:46
Разпятие

Извън всяка логика Църквата показва и въздига символа на позора и присъдата - Кръста. Господ слезе в ада и освободи човека. Господ понизи Себе Си, възлезе на Кръста заради нашето спасение и там се извърши Неговото истинско прославяне. В духовния живот не става така, както в обичайната логика, която иска изтъкването на силния. Църквата изтъква безсилния, този, който доброволно се понизява заради другия. Ние с нашата логика се опитваме да се почувстваме по-силни. И идва Църквата и посочва Кръста като славно знамение. Това, което ни постави в Рая, е Кръстът. Това, което направи разбойника първи обитател на Рая, бе Кръстът, кръстната жертва на нашия Христос.

продължава>
 
Първо да бъдем хора! Е-мейл
Оценка на читателите: / 11
Слаба статияОтлична статия 
Написано от о. Ясен Шинев   
Сряда, 13 Септември 2017 05:55
милосърдие

Да бъдем хора! Първо да бъдем хора!

Тези, които познават живота на покойния сръбски патриарх Павле, твърдят, че когато давал начало на заседанията на Светия синод се обръщал към всички присъстващи митрополити с думите: ”Да будемо люди! Прво да будемо люди! (Да бъдем хора! Първо да бъдем хора!). Тази постъпка, която се е превърнала постепенно в правило на поведение на Негово Светейшество е колкото дълбоко християнска, толкова и трогваща и човешка, проява както на бащинска грижа, така и на горчив организационен опит. Горчив опит при работа в сферата на църковния живот...                                        

продължава>
 
Ако имаш сърце, можеш да се спасиш Е-мейл
Оценка на читателите: / 12
Слаба статияОтлична статия 
Написано от йеромонах Макарий Светогорец   
Събота, 09 Септември 2017 13:15
на Атон

Спасението е изкуство и изкуството е абстрактно. То те изкарва от баналността, от благоденствието, от комфорта, олекотява те от излишната тежест. Кара те да летиш, да възхождаш с леко и чисто сърце към небето.

Ще ви кажа няколко мисли по повод един израз от Патерика. Преп. Памво казва: «Ако имаш сърце, можеш да се спасиш».

продължава>
 
Солта на земята Е-мейл
Оценка на читателите: / 7
Слаба статияОтлична статия 
Написано от отец Ясен Шинев   
Сряда, 06 Септември 2017 20:04

о. Ясен Шинев„Няма по-щастлив, по-разумен, по-добродетелен и по-приятен човек от истинския християнин"

                                                    Блез Паскал („Мисли”)

Християнството е не само една от многото духовни доктрини в пъстротата на религиозните култове и движения в този свят. То е философия над философията, познание над обикновеното познание, откровение, надхвърлящо всяко човешко разбиране за осмисляне на битието. Учението на Иисус от Назарет е пробив във Вселената, един огромен скок в разбиранията на поколения хора, което осмисля по съвсем различен начин не само краткия престой на човека на земята, но и показва пътя за спасението на душата и живот вечен в Царството Божие.   

Християнството носи новия, по–възвишен завет между Бог и хората и поставя въпроса за призванието на личността на невиждана дотогава висота. Затова да се опитваш да бъдеш истински християнин е привилегия за всеки вярващ. В стихиите на този опустошаващ свят, това означава да бъдеш посланик на една по-висша реалност, пратеник на небето и носител на най-висшата духовна култура, изповядваща ценностите на любовта и прошката, състраданието и милосърдието.
продължава>
 
Не превръщайте духовника си в законодател на брака ви Е-мейл
Оценка на читателите: / 4
Слаба статияОтлична статия 
Написано от архим. Павел Пападопулос   
Петък, 25 Август 2017 12:19
венчание

Ролята на духовника не е да определя правата и задълженията на съпрузите. Когато съпрузите се нуждаят от „арбитър”, тогава не са едно, а още са две отделни лица. 

Когато бракът се превърне във въпрос на права и задължения, тогава е загубил всеки смисъл. Ако отивам при духовника, за да ме оправдае или да разпределя съпружеските „задължения”, това означава, че не съществува съпружество, тоест между съпрузите няма прошка, взаимно проникване и любов.

продължава>
 
Св. Паисий Светогорец: Кажи на църквата, а не на целия свят Е-мейл
Оценка на читателите: / 11
Слаба статияОтлична статия 
Понеделник, 21 Август 2017 11:11
свети Паисий
"Кажи на църквата"
 
Мнозина от нас неправилно разбират тези думи. Когато имаме недоразумение с някой брат, ние му говорим на четири очи всичко, което искаме. Обаче, ако той не ни послуша, тогава използваме това място (от Евангелието) „кажи на църквата“ и правим известни прегрешенията на брата и на другите. И даже стигаме до това, че ги публикуваме в списанията и вестниците.

Но Старецът се огорчаваше и не искаше братята (защото ние сме братя в Христа) да разказват и да се позорят един друг. Той винаги говореше, че в който и да е случай, когато брат види нечистота, не трябва да крещи, та да я видят и да узнаят всички. Разумният християнин с всички средства се старае да я покрие, за да не я видят другите. И това не трябва да става до един определен момент, а по-нататък - да се разкрие сквернотата, защото любовта (навярно тя е в душата и душата се ръководи от нея) всичко покрива.

продължава>
 
Видял си старец в Йерусалим? И какво постигна? Е-мейл
Оценка на читателите: / 8
Слаба статияОтлична статия 
Написано от архим. Андреас Конанос   
Четвъртък, 10 Август 2017 12:45
Jerusalem

Един от показателите за духовно напредване е да се откажем да гоним духовни свръхестествени преживявания. 

- Леле, отче, тази икона помръдна! Онази икона замироточи! 

Аз ги питам:

- И какво от това, какво стана с теб след това? Или остана само с едно „Ах!" и "Леле!”?!

продължава>
 
Подвигът без духовна полза Е-мейл
Оценка на читателите: / 14
Слаба статияОтлична статия 
Написано от архим. Павел Пападопулос   
Понеделник, 07 Август 2017 16:13
Pavel Papadopoulos

Има и християни, които, движени от вини или от един „християнски романтизъм”, намират покой в емоционални избухвания на умиление и благоговение без делата, които вършат, да им принасят някаква духовна полза. След като са се скарали с някой човек или са паднали в някой плътски грях, или са се отегчили от тяхната компания, разходките по кафета и барове, ги обзема едно умилително чувство - палят кандилото пред иконостаса, започват да прикадяват дома си, може да започнат да пеят, но дотам. Не след дълго тази „фаза” им минава и те се връщат към същите неща, че  и по-лоши.

продължава>
 
<< Начало < Предишна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следваща > Край >>

Страница 1 от 38

Флуида ООД

© 2009-2017. Храм Свети цар Борис Варна. Всички права запазени.
Цялостно или частично възпроизвеждане на материали от сайта е разрешено единствено при коректно цитиране на източника, авторите и преводачите. Задължително е при използване на материали от този сайт в електронни издания да се поставя хиперлинк към оригиналната статия в sveticarboris.net. Благодарим за разбирането.