ПЦДОН

Начало Богословие
Богословие
Евангелски места за въображаемия духовен живот Е-мейл
Оценка на читателите: / 3
Слаба статияОтлична статия 
Написано от Йоан Корнаракис   
Сряда, 26 Април 2017 05:17
богатият момък

продължение от "Въображаемият образ на християнина като идеален образ"

1.  Работници на беззаконието

В Своята важна Проповед на планината Господ изобличава онези работници на Неговото благовестие, които благодарение на начина, по който упражняват своето дело, смятат, че са верни и отдадени на своята мисия, но в действителност са работници на беззаконието.

продължава>
 
Човек и Бог като единение и общение Е-мейл
Оценка на читателите: / 5
Слаба статияОтлична статия 
Вторник, 25 Април 2017 05:44
Бог и човек

Бог и човек, още със самото си начало, Библията ги представя и описва паралелно и заедно. Това, което прочитаме за Бога и Неговия начин на действие, от който можем да си направим изводи за Битието Му, почти веднага след това го виждаме „приложено” към Човека и неговото битие, както и неговото предназначение в света и предвидения от Бога за него начин на действие, при това в един и същи пасаж, касаещ сътворението на човека и на света – първите две глави на първата библейска книга – Книгата на Началата, както е наречена на староеврейски език, а в славянските преводи Битие..

продължава>
 
Въображаемият образ на християнина като идеален образ Е-мейл
Оценка на читателите: / 7
Слаба статияОтлична статия 
Написано от Йоан Корнаракис   
Вторник, 04 Април 2017 13:58
самозалъгване

Терминът въображаем образ съвпада по своята семантика с психологическия термин, който използва американският психиатър Карен Хорней в книгата си „Конфликтите на нашия вътрешен свят”, изследвайки невротичните склонности на човека. Въображаемият образ на християнина има до известна степен невротична структура, както ще се види в основната част на настоящия труд, тъй като въображаемият християнин е под властта на психодинамиката на разпада и противоречията на неговия вътрешен душевен  свят, които се проектират в поведението на неговото двоедушие да бъде едновременно с единия крак в живота на Църквата, а с другия в  светската действителност, от която най-вече се определя неговото поведение.

продължава>
 
Извършители на богослужението Е-мейл
Оценка на читателите: / 2
Слаба статияОтлична статия 
Петък, 24 Март 2017 15:43
постригване за иподякони

Богослужението, по начина по който е достигнало до нас, е преминало през немалко промени, перипетии и усъвършенстване, за да достигне до сегашния си вид. Извършва се от определени свещенослужители, които се ръкополагат и сформират йерархията в християнската църква, както и от определен брой църковнослужители, които помагат при служението, за да бъде извършено по установения ред и да предаде правилно посланието си. Извършителите следва да бъдат „образец на добри дела, показвайки чистота в учението, почтеност, непоквареност, слово здраво, безукорно“ (Тит 2:7–8).

продължава>
 
Старозаветни опити за самообожествяване Е-мейл
Оценка на читателите: / 4
Слаба статияОтлична статия 
Написано от Йоан Корнаракис   
Четвъртък, 23 Март 2017 17:39

Авел и Каин

Авел - жертва на въображаемия образ на Каин (Бит. 4:3-16)

Децата на Адам и Ева имали религиозно възпитание.  Когато станали големи, принесли сами, всеки отделно, жертва на Бога.

Един ден, както винаги, двамата братя  принесли обичайната жертва на Бога, както били научени от своите родители.  Но в този ден станало нещо трагично. След принасянето на жертвата Каин, първородният син, убил брат си Авел. Защо? Защото Бог приел благосклонно жертвата на Авел, а в същия момент  отвърнал лицето Си от жертвата на Каин.

продължава>
 
Адамовият ген на въображаемото себеобожествяване Е-мейл
Оценка на читателите: / 8
Слаба статияОтлична статия 
Написано от Йоан Корнаракис   
Четвъртък, 16 Март 2017 12:05
Корнаракис

Благодарение на преводача Константин Константинов sveticarboris.net започва да публикува части от книгата на известния гръцки богослов Йоан Корнаракис (1926-2013) "За въображаемия християнин" -  за въображаемия образ-идол, който имаме за себе си. Първата статия разглежда корена на този проблем още от началото на човешка история и грехопадението на Адам и Ева: 

Чрез своя избор да наруши Божията заповед първосъздаденият Адам предпочел да завоюва себеобожението тук и сега, съгласно демоничното уверение, че веднага щом вкуси от забранения плод на дървото „за познаване добро и зло”, ще стане бог: „и ще бъдете като богове”.

продължава>
 
Доказателства за съществуването на Бога Е-мейл
Оценка на читателите: / 8
Слаба статияОтлична статия 
Вторник, 07 Март 2017 13:30
heavens

В областта на т. нар. чиста наука, която борави с факти и доказателства, придобити по емпиричен път (даден закон се приема за научно изпитан и верен само ако N-брой пъти се повторят едни и същ резултати, без разлики и отклонения, на един и същи научен експеримент), за доказване на Бога не може да се говори.

продължава>
 
Света Богородица, облечена в слънце Е-мейл
Оценка на читателите: / 14
Слаба статияОтлична статия 
Понеделник, 21 Ноември 2016 11:34
Богородица„И яви се на небето голяма поличба – жена,облечена в слънце; на нозете й месечината, а на главата й венец от дванайсет звезди“ (Откр. 12:1)

Има една вътрешна светлина, която извира от най-възвишената същност на душата. Тя озарява лицето и особено погледа на човека и го прави приятен и мил. С годините грехът слага своя отпечатък и тази светлина притихва, а някъде угасва. Но има и хора, които запазват в една или друга степен това духовно озарение до старост. Те са водили непрекъсната борба с мрака на греха. „Върхове бележат светиите и затова на иконите се изобразяват с ореол на дух, светлина, на святост“, пише монахиня Валентина Друмева в своите есета. Над всички светии Църквата поставя Светата Дева. „Каква ли вътрешна светлина е притежавала Тя, за да отреди Божият промисъл чрез Нея да се въплъти Богочовека  Христос!“, удивлява се монахиня Валентина. Затова и за Нея – земната Майка на Спасителя и небесната Майка на целия човешки род са съчинени най-красивите поетични химни. В тях Тя е наричана: „неувяхващ цвят“, „по-светла от слънчевите лъчи“, „по-честна от Херувимите и по-славна от Серафимите“.
продължава>
 
<< Начало < Предишна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следваща > Край >>

Страница 4 от 11

Флуида ООД

© 2009-2018. Храм Свети цар Борис Варна. Всички права запазени.
Цялостно или частично възпроизвеждане на материали от сайта е разрешено единствено при коректно цитиране на източника, авторите и преводачите. Задължително е при използване на материали от този сайт в електронни издания да се поставя хиперлинк към оригиналната статия в sveticarboris.net. Благодарим за разбирането.